Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Jak vsadit na jednu kartu a odprezentovat ten nejlepší výsledek
Zrovna tento týden jsem seděl a připravoval se na prezentaci pro klienta. Prezentace, která má prodat moje měsíční snažení na projektu. Prezentace, která klientovi ukáže, jak bude vypadat jeho nový web a celkový koncept jeho nové vizuální komunikace.

U toho mi došlo, že nedávám moc na výběr. Ať se kouknu do různých skupin, k jiným tvůrcům atd., dost často se setkávám s tím, že lidé nabízejí x variant toho, jak může něco vypadat.

“Za pouhých 10 000 Kč dostanete 3 zcela odlišné návrhy homepage a vyberte si”. – NESMYSL. Tohle není podnikání, ale ultra drahý koníček.

Vzpomínám si na to, jako by to bylo včera. Hlásil jsem se na pozici designéra v jedné větší digitální agentuře. A součástí bylo (jak jinak) výběrové řízení. Součástí výběru vhodného uchazeče byla tvorba dvou až tří návrhů návrhů hlavní strany webu. Agentura si následně vybrala vhodného designéra. Asi by na tom nebylo nic divného. Jenže to jde proti celému byznysu. Vy chcete přeci dokázat, že něco umíte lépe jak ostatní. Hodnocení pak závisí na tom, jestli se nějaký návrh líbí nebo ne. A je jedno jestli se hlásíte na nějakou pozici nebo to prezentujete přímo klientovi.

Ročně mi projde přes klávesnici cca 25+ webů. 👨‍💻
V oboru jsem od 2011. Nedělám varianty zbytečně. Neprezentuju 4 návrhy landing page, 5 konceptů O nás… To neznámená, že nad tím ale nepřemýšlím. Udělám si je pro sebe. Ale klientovi prezentuju to, co prošlo mým sítem.

Představím pasti a nástrahy, které se skrývají u jiných variant. Ukážu variantu, která těch pastí má co možná nejméně. Ukážu to v kontextu a řeknu, proč si myslím, že to bude fungovat.

Nikdo není nedělá stoprocentní návrhy. Jde o to najít cestu, která bude pro klienta v aktuální životní fázi projektu nejideálnější. Stačí si držet systematický přístup k věci. Zkoušet a testovat. Dělat tu práci. Po té době, co to dělám mám s tímto přístupem úspěšnost cca 80 až 90%. To znamená že, z 10 projektů upravujeme prvotní koncept asi u 1-2.

Když jsem v létě minulého roku připravoval koncept pro klienta z Brna, tak měl podobná očekávání. Chtěl si vybrat. Chtěl porovnávat. Na rovinu jsem mu řekl, že víc variant nedělám. Byl trošku skeptický, ale pochopil to. Pochopil to ve chvíli, kdy jsem mu ukázal, jak design funguje. Že to není jen o jedné stránce. Že se navržené prvky dají provázat s dalšími stránkami, že to na sebe komunikačně navazuje. Že to do sebe zapadá jako správné puzzle. To je ten moment, kdy kvalitní design stojí více peněz. V celkovém měřítku se to ale vrátí. Hlavně na důvěryhodnosti ve vaší službu.

Jak se nyní připravuju na prezentaci? Ukážu:
  1. Stav, ze kterého jsme se na cestu vydali – představím cíle, překážky a to, co máme v ruce a z čeho se odrážíme.
  2. Konkurenci – jak s tím pracují oni, jak se můžeme odlišit a v čem je předběhneme.
  3. Koncept – toho, jak si myslím, že to bude fungovat a na základě čeho si to myslím. Pokud to designér myslí vážně, tak nemá problém s tím, aby vám ukázal postup, svoje rešerše a strategické plánování změn, které dělá.
  4. Kontext – přidám byznysové cíle, náklady na další změny a jak se to dá používat.
  5. Problematické části a jak z nich udělat bezproblémové – jak to může vypadat třeba na zcela nepodstatné stránce, jak se problematické části použijí na mobilu nebo tabletu. Co se stane, když změním font atd.
  6. Porovnání – jak to vypadalo před, jak to vypadá po, a jak to vypadá po s porovnáním s konkurencí.

Pak nastává nejtěžší část. Mlčet. Dát klientovi prostor, aby to mohl zpracovat. Pak se dějí zázraky.

Zkusíte to taky? Upravíte svojí prezentaci? Jak to vnímáte z pohledu zadavatele? Dejte mi prosím vědět.

Nedávno mě oslovil Tom Paulus ze studia Bell & Hurry, že připravuje webinář a jeho nový projekt UXstorytelling.cz. Přesně na tento typ informací. Na to, jak si jako designér osvojit storytelling a představit klientovi to, co ho přesně zajímá a prodat tak to nejlepší možné řešení.

Okamžitě jsem se na to namotal. Byl jsem na prvotním webináři, který Tom dělal. A víte co? Bylo to super! Doporučil bych každému, kdo řeší design, aby se na to podíval a aplikoval. Tom na to udělal i několik fakt dobrých promptů, takže vás to nebude stát ani moc energie nějakou dobrou prezentaci vyplodit.

A teď pozor!

Při zadání "ondrej10" máte 10 % slevu.

Přijde mi to jako fakt dobrá věc, tak jsme se s Tomem domluvili na tomhle supportu. Protože víc dobrých prezentací znamená co? Víc spokojených klientů a tím i spokojenější podnikání.

To je pro tento e-mail všechno, brzy se ozvu.

Moc díky za přečtení a za váš čas.

---
P.S. Jen pro upřesnění – tohle není placená spolupráce. Kód na slevu jsem od Toma dostal, protože mě to fakt zaujalo a chci to poslat dál. Je to čistě moje doporučení. 😉
Made on
Tilda