Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Konzistence = Nejčastější problém digitálních projektů
Víte, že nejčastější problém se kterým se setkávám je KONZISTENCE?

Co je to ta konzistence? 📐
Znamená to, že všechny stránky (a místa) na webu (nebo celkově v projektu) mají podobný design, chování, používají stejné barvy, typografii, grafické prvky, navigaci nebo tonalitu obsahu.

Konzistence je klíčová pro vytváření pozitivního uživatelského zážitku. 📊
Pořád říkám, že základ úspěšného projektu (i podnikání) je konzistence. Vidím fakt hodně krásných webů, načančaných portfolií… a ve finále bývají často nefunkční. Rozpadlo by se to po přidání další stránky nebo informace.

Produkt/služba musí být kompaktní, má své hranice a nikdy nebude umělecké dílo, pokud to není záměr. Na každém detailu záleží – jaké fotky, font, barvy použijete, kde se používá zaoblení rohů a kde ne, co se stane po přidání více textu do jedné části atd…

Koukejte se na práce, které vám dodavatelé odevzdávají a ptejte se na detaily. Detail rozhoduje.
To, co dělí kvalitní projekt od propadáku je konzistence. Není nic horšího než hezká myšlenka zabalená do nekvalitního kabátu. Na jedné straně je to echt formální a strojené, na druhé straně hravé a přátelské.

Nejde to dohromady co?

To je přesně to, že se to dělá moc rychle. Není čas na to udělat si důkladný průzkum, naplánovat strategii, vytvořit kvalitní obsah a vymyslet design, který bude nadčasový a nebude se muset za půl roku měnit.

Jednoduchý příklad. Klient přijde, že chce pomoct rozvíjet již zaběhnutý projekt → tzn. pojďme něco (třeba nějakou funkci nebo další stránku, obsah… ) dodělat do stávajícího webového řešení.

Pustím se do práce a najednou…

BUM!

Zjistím, že se používá nespočet různých variant pro vyjádření XY (například popisků, štítků, tlačítek, informačních boxů…)

Najednou se z jednoduché úpravy stane problém.

Problém, který má většinou jen 2 řešení.
  1. Upravíme to. Neřešíme, že je to aktuálně špatně, podíváme se na to později a dříve nebo později nás to doběhne.
  2. Řekneme si, že to uděláme rovnou “načisto”.
Druhá varianta je obtížnější, časově náročnější, ALE přinese vám nejvíce ovoce.

Proč?
Než bychom se zorientovali a provedli změny v aktuálním řešení, tak bychom spálili mnoho času v tom, aby to nějak vypadalo a nebyl to průšvih. Když se pustíme do budování pořádku hned, tak je to ve finále rychlejší a peníze, které do toho vložíte se začnou vyplácet prakticky okamžitě. Dostáváte totiž hned robustní verzi.

Proč řešit robustní a konzistentní řešení? 🧱
Váš projekt se totiž netočí jen kolem webu, appky nebo jiného řešení. Je to ekosystém na který navazují další věci. Třeba prezentace, e-maily, oznámení na sítích atd… Vše je potřeba udělat tak, aby váš zákazník vnímal, že je u vás.

Aby to bylo rozpoznatelné.

Když to nebude rozpoznatelné, tak to nebude důvěryhodné a tudíž nikdo nenakoupí nebo nepoužije vaší službu. Nebude vám zkrátka věřit. Nespojí si jednotlivé materiály “pod jednu střechu”.

Jak se pustit do konzistentního řešení? 3 jednoduché tipy:
  1. Tvořte style-guide. To je dokument nebo soubor pravidel, které definují vizuální a komunikační pravidla pro váš projekt. Style-guide je důležitý pro udržení konzistence, usnadňuje tvorbu obsahu a posiluje rozpoznatelnost a důvěryhodnost vašeho projektu. Mít style-guide se vyplatí. A nemusí to být ze začátku brutálně sofistikované řešení. Jen takový přehled, co-kdy-jak-proč používáte.
  2. Používejte jednotný layout. Layout je uspořádání prvků na stránce. Udržování konzistentního layoutu pomáhá uživatelům snáze se orientovat na vašich stránkách. Když mají stránky podobnou strukturu a rozložení prvků, uživatelé se rychleji naučí, kde hledat určité informace nebo funkce.
  3. Držte si jednotný styl psaní. Zvolte jednotný tón a styl, který odpovídá vašemu brandu a dodržujte ho na všech stránkách. Konzistentní styl psaní usnadňuje čtení a porozumění obsahu. Pak se už nemůže stát, že někde třeba lidem tykáte a někde vykáte. Vše by mělo být nastavené stejně a rozpoznatelně k vaší značce.

Vnímáte konzistenci? Kdy naposledy jste jí řešili? Vidíte v ní hodnotu? Proč jí neřešíte? Máte na to jiný názor?

Dejte mi vědět, těším se na vaše reakce.
Made on
Tilda