Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Souhlasím se vším
Nastavení Cookie
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.

Lidé se dostávají k odpovědím
o 12,09 % rychleji
Přes 3 000 článků. Obsahový chaos, ve kterém se nikdo nevyznal.
Dnes web, kde lidé najdou odpověď na 2 kliknutí odkudkoliv.
Z obsahu, který zahlcoval, jsme vytvořili web, který pomáhá. Redesign SvětHomeopatie.cz proměnil 3 000 neuspořádaných článků v přehledný a důvěryhodný portál, který vede uživatele k odpovědím rychle, srozumitelně a bez frustrace. Dnes patří mezi nejlépe strukturované weby v oblasti homeopatie. Nemá konkurenci ani v Česku, ani globálně.

Situace před změnou

SvětHomeopatie.cz je největším homeopatickým portálem v Česku. S články, rozhovory a poradnou vedenou lékaři.


Pro běžného návštěvníka bylo extrémně obtížné se na webu zorientovat. Navigace byla nepřehledná, vyhledávání nefungovalo správně a většina hodnotného obsahu zůstávala neobjevená.

Dopady

Uživatelé odcházeli frustrovaní. Nenacházeli odpovědi, i když web odpovědi měl. Web díky staršímu vizuálu ztrácel důvěryhodnost i konverze. Celkově sloužil spíše jako blog.

Jak z toho ven?

Bylo jasné, že nestačí jen oprášit design. Web potřeboval zásadní změnu v přístupu.

Jasnou strukturu, přehlednou logiku a udělat kroky, které zásadně změní chování lidí a web začne tou nejrychlejší možnou formou pomáhat lidem.


Cílem nebylo jen vypadat lépe, ale fungovat lépe. Pro lidi. Pro značku. Pro výsledky.

Řešení

Zrevidovali jsme veškerý obsah a odstranili duplicitní či nepřehledné části, čímž jsme vytvořili novou a jasnou strukturu, která respektuje chování uživatelů. Zavedli jsme inteligentní navigaci, která reaguje na jejich potřeby, funkční vyhledávání, které vrací relevantní výsledky, a sjednotili jsme vizuální i jazykovou komunikaci napříč celým portálem.


Výsledkem je přehledný, důvěryhodný a vizuálně konzistentní web, který uživatelům skutečně pomáhá najít odpovědi rychle a bez frustrace.

Lucie přišla s jasnou výzvou
Koncem roku 2021 mě přes LinkedIn oslovila Lucie Nestrašilová ze SvětHomeopatie.cz s jasným zadáním: redesign webu, který má přes 3 000 tisíc článků a slouží jako klíčový zdroj pro širokou veřejnost.
Zavolali jsme si a rychle bylo jasné, že nepůjde o běžný redesign. Portál je rozsáhlý, plný obsahu, a jeho síla nestojí jen na článcích, ale hlavně na poradnách, které propojují uživatele s kvalifikovanými lékaři.

Aby bylo možné vytvořit nový web, který bude přehledný, funkční a udržitelný, bylo nutné na to jít systematicky. S důrazem na uživatele, obsah a klíčovou roli poraden.

Z byznysového hlediska bylo potřeba zajistit to, aby lidé našli, co nejrychleji odpověď na svojí otázku a nebloudili na webu, případně položili svůj dotaz do poradny.

Díky tomu, že lidé najdou požadovaný článek mnohem rychleji se zvyšuje šance, že se na web budou vracet a využívat ho tak aktivně ve svém životě.
Jak redesign zvládnout bez chaosu, ztrát a slepých uliček?
Už při prvních rozhovorech zaznívaly zcela oprávněné obavy. Redesign tak rozsáhlého webu, jako je SvětHomeopatie.cz, není jen o novém kabátě. Lucie se přirozeně ptala:
  • „Zvládneme to, aniž bychom na týdny zastavili běžný provoz?“
  • „Co když zásah do struktury ohrozí návštěvnost nebo hůř a ztratíme cenný obsah?“
  • „A co když z toho nakonec bude jen hezčí design, ale bez reálného dopadu?“

Připravili jsme plán, který zajistil plynulý přechod. Včetně revize ~3 000 článků, návrhu nové navigace, zavedení vyhledávání a nastavení poradny. Žádný chaos, žádná ztráta obsahu. Jen krok po kroku promyšlená změna.
Díky analýze jsme mohli škrtat slepé uličky dřív, než stály čas a peníze
Než jsme navrhli jakoukoli vizuální změnu, ponořili jsme se do toho, jak SvětHomeopatie.cz skutečně funguje, jak se v něm pohybují lidé, jaké problémy řeší a kde se ztrácí.
Společně jsme se podívali na web očima:
  • čtenáře, který přichází s konkrétním problémem a potřebuje se rychle zorientovat,
  • registrovaného uživatele, který hledá cestu do poradny nebo zpět ke své odpovědi,
  • a také editorů a autorů, kteří spravují obsah a komunikují s komunitou.

Prošli jsme:
  • data z Google Analytics,
  • konkrétní cesty, které vedly k poradnám (a kde často končily) i s reálnými uživateli,
  • rozložení článků a kategorií (včetně opakujících se témat),
  • vizuální a jazykovou konzistenci napříč jednotlivými částmi portálu.

Díky této analýze jsme si potvrdili klíčové slabiny (např. složitou orientaci, neintuitivní vyhledávání nebo nevyužitý potenciál poraden) a zároveň objevili silná místa, která jsme mohli v novém řešení dál rozvíjet.
Jak jsme lidem zkrátili cestu k odpovědi na pár kliknutí
Uživatelé dnes najdou relevantní odpověď během několika vteřin. Bez frustrace, bloudění nebo složité orientace. Web se chová jako průvodce, ne labyrint. Výsledkem je vyšší spokojenost, delší návštěvy a větší důvěra ve značku.
Už během analýzy jsme si uvědomili, že cílem není jen nový design, ale nový způsob, jak lidem pomoci najít odpověď co nejrychleji. Shodli jsme se, že portál by měl fungovat jako „Google pro homeopatii“.

Na základě dat jsme identifikovali nejčastější dotazy a způsob, jak lidé web používají. Navrhli jsme novou navigaci a vyhledávání, které odpovídá jejich reálnému chování.

Zavedli jsme inteligentní vyhledávání. Uživatel zadá problém např.„bolest hlavy“ a systém automaticky nabídne přehledný rozcestník s předfiltrovanými výsledky. Vše je optimalizované i pro mobilní zařízení.
Testovali jsme s těmi, kdo portál opravdu používají
Abychom měli jistotu, že nový web bude fungovat nejen v návrhu, ale i v praxi, připravili jsme uživatelské testování prototypů formou Focus Group.

Zapojili jsme běžné návštěvníky i ty, kteří s portálem pracují každý den: redakci, správce obsahu i přispívající odborníky.

Získali jsme cennou zpětnou vazbu: co dává smysl, co je matoucí a co naopak výborně funguje. Na základě toho jsme upravili nejen jednotlivé obrazovky, ale i celkový pohyb na webu.

Díky tomu jsme neřešili domněnky, ale realitu. A nový web odpovídá skutečným potřebám lidí, kteří s ním přijdou do kontaktu každý den.
Návštěvnost poradny se i po 2 letech od spuštění nové verze zvedla meziročně o 37,19 %
Díky novému systému je poradna pro uživatele srozumitelná, spolehlivá a dostupná. Pro lékaře přehledná a udržitelná. Výsledkem je větší důvěra, častější využití služby a pozitivní zpětná vazba z obou stran.
I když služba působí jednoduše, v pozadí běží celkem komplexní systém s mnoha proměnnými. Díky správně navrženému rozhraní se:
  • předešlo zahlcení lékařů,
  • zvýšila plynulost dotazování,
  • snížila míra ztracené nebo nedokončené komunikace.

Navrhli jsme kompletní mechanismus poradny. Od přihlášení, přes zadání dotazu až po odpověď a následné notifikace. Zavedli jsme klíčové funkce:
  • přehled dostupnosti jednotlivých poraden,
  • automatická upozornění, aby uživatelé nepřišli o odpověď.
Značka působí důvěryhodně a jednotně a to i u nových návštěvníků
Značka dnes působí profesionálně a důvěryhodně i pro nové návštěvníky. Web přirozeně vede, neodvádí pozornost, a tím zvyšuje čas strávený na stránce, orientaci i návratnost uživatelů.
Nový vizuální styl není jen estetická změna. Podporuje čitelnost, konzistenci a srozumitelnost v každém kontaktu s portálem. Pomáhá budovat důvěru a zvyšuje vnímanou hodnotu obsahu i celé značky.

Z původní roztříštěné identity jsme vytvořili jasný a sjednocený vizuální jazyk. Od loga, přes barvy, typografii až po design komponent. Styl funguje napříč celým webem: od článků až po poradnu.
Made on
Tilda