Když se chci dozvědět nějaké smysluplné informace o podnikání v kreativním průmyslu na volné noze, koukám na videa, přednášky atd… Vše už se dá dneska bez problému najít na netu. Jedni z mála, kteří obsah z kreativního podnikání sdílí na internet a ještě k tomu zadarmo jsou Tomáš Sobel a Michael Petrus. Projekt
Kreativní kreatury dělají myslím už přes 2 roky a daří se jim to skvěle. Kromě pravidelného stramování na YT, točení nových epizod, se věnují i vlastní práci na zakázkách či projektech. Proto mi přijde neuveřitelné, kde na to ti dva berou čas.
Začátkem července 2019 se jim podařilo dát dohromady první sraz okolo jejich video komunity. Ze strategických důvodů jako místo konání byla zvolena Praha. Ideálka. V malé hospůdce, co bys kamenem dohodil od Florence se nás sešlo asi 20. A kluci to pojmuli jako mastermind. Tím pádem se každý představil a zároveň se podělil o svůj kreativní problém, co zrovna řeší ve svém podnikání. Nápad to byl skvělý a atmosféra se tím krásně rozjela směrem k nezávazné diskuzi.
Na červenci bylo trošku nepříjemné to, že jsem se musel rozhodnou, co dál s projekty. Stál jsem pořád na místě a nepohnul jsem se ani o milimetr. Poučky z knih, článků a blogů nezabírali.
Chtělo to radikální řešení. Opustím dráhu kontraktora pro Riganti a pár firem okolo. Začnu znovu. Tentokrát fulltime na volné noze. Bude to těžké ale kdy jindy tohle zkusit než teď. Žádná hypotéka, auto ani vyhlídky na rodinný život. Jak říká
Cestology. Teď nebo nikdy.
Když jsme koncem června měli v Kolíně poslední předprázdninový mastermind,
Jirku napadlo, že bychom mohli udělat online-marketingový audit. Posoudíme web či e-shop z pohledu UX/Designu, SEO, PPC a copywritingu. Ve složení Jirka,
Láďa a já jsme se dohodli na tom, že v červenci uděláme menší hackathon a posuneme to během dvou dnů do prezentovatelné podoby s nastaveným business plánem. Plán vyšel a my druhý den odjížděli s vyspecifikovanými personami, analýzou konkurence, vysloveným “Proč?” a s návrhem prezenčního webu. Takovou produktivitu jsem dlouho nezažil.