Rozepsal jsem si svoje aktivity. A rozdělil do několika skupin.
- Klientské projekty — Ty mají největší váhu a největší prioritu. Když se tady nestíhá, musí jít zábava stranou. Chci doručovat kvalitní práci, za kterou se můžu zaručit a vím, že je dobře odvedená.
- Label — Promo a marketing našich vlastních projektů v rámci @kolabocrew. Převážně MAG a design mastermind. Akvizice nový projektů a design služeb.
- Osobní brand — Příprava a komunikace nového obsahu na sociálních sítích. Rozhovory s hosty v rámci MAG. Všechno napojení na @kolabocrew.
- Investice — Jak finanční, v tomhle se snažím dovzdělat a mít do budoucna větší možnost zhodnocení mimo klasickou práci. Tak projektová. Například v rámci tvorby aplikace #diversitytalentpool. Zároveň jsem se účastnil hodně projektů s byznysovým potenciálem a baví mě furt něco tvořit, co by mohlo růst a generovat další příležitosti. Různé koncepty vlastních služeb, @poon_book, kurzy, workshopy, milión nápadů okolo… #atjenahanspaulku
Držím se jednoduchého motta:”Buď to dělej naplno a nebo se na to vykašli.” A že těch momentů bylo. Prakticky pořád se mi do něčeho nechce. Ale o tom je ta hra. Jedna činnost je bez té druhé nefunkční a bezvýznamná.
Upravoval jsem vlastní UI Style Guide! Co jsme přesně měnil?
- Odstíny barev v ideálním kontrastu pro přístupné čtení
- Přehled konzistentního spacingu
- Nastavená typografie
- Grid systém
V rámci
Kolaba jsem dělal prezentaci našich služeb. Někdy je třeba poslat místo odkazu na web prezentaci toho, co vlastně děláme. Takže jsme zamakali a dali dohromady to, jakým způsobem pracujeme, co děláme a jak postupujeme. Pro budoucí klienty do každého mailu. Automatizujte si, co nejvíc věcí můžete, protože vám to pak ušetří moře času. Třeba vlastní šablona v Google Slides.
Poselství pro klienty. Hlavně ty budoucí. Věřte v hodnotu designu. To, že je nabídka třeba vysoká, tak to neznamená, že se vám nevyplatí do ní investovat. Už sem viděl spousty designérů, kteří posílají “za oko tahající” levné nabídky. Někdy, když tvořím nabídku třeba 3 dny a pak vidím, že vlastně vyhrál dodavatel, který to poslal tak brutálně nízko, že se nemůže prakticky uživit, chce se mi bouchnut do stolu. Velké procento takových designérů často absolutně netuší, co má vlastně dělat. Kreslí podle uvážení. Nemají stabilní proces. Nedokážou to technicky uchopit. Těch věcí je fakt dost.
To, že poptáváte webdesignéra neznámená, že hledáte “umělce” nebo skvělého “grafika”. Znám mnoho lepších a schopnějších grafiků. Grafika je ale jen malá součást celku.
Hledáte převážně parťáka. Někoho, komu můžete věřit a na kterého můžete tvorbu webu delegovat. To, že si mě najmete taky neznamená to, že bude vše hned hotové. Nebude. Trvá to. S každým projektem co přijde, hledáme to unikátní. A když to najdeme, tak budujeme systém. Něco, co bude konzistentní a nerozsype se to, když někam přidáte o řádek textu navíc. Vše musí být promyšlené. A promyslet to, stojí čas.
Nekupujete si jen design. Kupujete si čas člověka, který bude budovat systém v něčem, v čem se vy pohybujete denně. Zároveň si kupujete si síť kontaktů daného designéra. Protože, když něco nevím, neumím, tak se zeptám. A vás to posune. Kupujete si zkušenost. Takový ten pocit, že když se něco navrhuje a vám to designér ukáže, vy odpovíte “Jo! To se mi líbí a přesně tak, sem to myslel”. Žádných 10 komentovacích koleček pořád dokola. Prostě se to udělá a hotovo, všem je to jasné.
Kupujete si chyby. Ano, je to tak. K tomu, aby něco fungovalo se musí vyzkoušet hodně konceptů a nápadů. Ne všechno, co vidíte na internetu a na pěkných inspiračních webech se dá aplikovat na vaše řešení. Hledáme, zkoušíme, dokud na to nepřijdeme.
Takže až příště budete vybírat vhodného dodavatele, ptejte se: Jak postupuje. Jak nad tvorbou přemýšlí. Jak je pečlivý. Co má za sebou a na co se zaměřuje. Pak vám ta vyšší cenovka na konci nabídky nepřijde zas tak vysoká.
Díky všem klientům, kteří se mnou tvoří a sdílí stejný mindset.
Jednoduché poučení… Vracejte se k tomu, co děláte. Pokaždé když design otevřu, tak mě napadne něco nového, co by šlo zlepšit. Když je na to prostor a čas, vylepšujte… jinak vám to programátor bude vracet a bude to dražší.
Takový typický článek na blogu. Můžete ho udělat na milion způsobů. Musíte ale myslet na to, že když použijete reálný obsah, tak se vám to nesmí rozbít. A nebo ne hodně. Budete dávat nadpisy na jeden, dva, tři řádky? A co popisky? Jak velká bude fotka? Stačí menší vpravo, větší jako novinka nebo třeba vertikální? Co štítky? Budete chtít ukazovat autora, datum nebo název kategorie? Vyznají se v tom lidé? Jak se to bude chovat na mobilu? Budeme rolovat do strany? Nebo budou karty pod sebou? Budou se podle něčeho filtrovat? Jaký ten filtr bude? A je ten filtr potřeba? Protože v situaci, kdy máme na celém webu pod jedním filtrem třeba dva příspěvky, tak to nemá smysl řešit a radši bych se pustil do struktury samotné navigace a celé tomu dal hlavu a patu. Budou příspěvky vypadat stejně, jakmile je na webu vyhledám? Bude se jich zobrazovat víc? To se nám tam potom ale nevejde to, co jsme navrhli třeba na homepage…
Redesignovali jsme produktový web pro společnost Ness. Na co jsme se zaměřili?
- Komunikace výhod jednotlivých produktů
- Futuristický vizuální styl
- Práce s konkrétními referencemi