Realizace
Koncept jsme měli v hlavě. Připravili jsme si mapu webu a stanovili pro každou stránku její cíl. Pak už to chtělo začít malovat wireframy. Desktop a mobil půjdou ruku v ruce. Protože jsem se do toho nechtěl zamotat, jeli jsme po menších částech.
Udělali jsme prototypy šablon jak pro statické, tak dynamické stránky.
Největší oříšek bylo vymyslet funkcionalitu vyhledávání a jak to udělat v ideální formě na mobilu. Celou dobu jsme byli v úzké komunikaci s programátorem. Muselo se vyspecifikovat chování vyhledávání a z jakých dat se budou filtrovat výsledky.
Další složitější věc, která nás čekala byla část po přihlášení. Proces registrace do poradny, přidání dotazu a odpověď na něj. Zdá se to jako jednoduché zadání ale ten kdo udává chod poradny je lékař na druhé straně. Museli jsme tedy vymyslet systém notifikací, aby to člověk neměl šanci přehlédnout a celkově dát podobu poradně samotné. Aby bylo jasné, kolik zbývá ten den ještě položit dotazů(aby to lékaři stihli odbavit), jaké poradny už jsou obsazené apod.
V průběhu jsme prototypy testovali přímo s cílovkou a sbírali feedback. Ten se vyhodnocoval a podle priorit se zapracovával.
Začali jsme pracovat na designu. A museli jsme začít od základu. Logo a identita, která v sobě mixovala 2 různé styly potřebovala sjednotit, abychom na ní mohli postavit konzistentní design. Připravil jsem koncept loga a jeho komunikace. Vladimír nám pomohl s finalizací identity.
Najít „klíč" k tomu, jak bude vypadat nová vizuální komunikace bylo prioritní. Hráli jsme si s barevností. Věděli jsme, co bude na webu za prvky a jaké bude jeho chování. Zároveň jsme to chtěli připravit tak, aby to bylo příjemné na pohled, nerušilo to a bylo to elegantní a čisté. I když připravíte na pohled příjemný design, musíte si na něm vyzkoušet, jestli funguje v kontextu fungování webu. Takže první co se zkusilo na novou identitu napasovat bylo vyhledávání. To primární z celého webu a zároveň složitější komponenta. A protože jsem vyzkoušel několik konceptů, prezentoval jsem Lucii nakonec jen jeden. Ten o kterém jsem byl přesvědčený, že je ten pravý. Lucie byla pro! A šli jsme do plné realizace.
S dotaženou identitou, nastaveným designem skrze celý web jsme udělali představení práce pro tým. V průběhu se začalo programovat a implementovat požadované funkce.
proces