Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
WEBOVÝ PORTÁL
SvětHomeopatie.cz
Rady lékařů, zkušenosti pacientů.
Jak to probíhalo?
  • Výchozí stav
    Koncem roku 2021 mě na LinkedIn kontaktovala Lucie Nestrašilová z portálu SvětHomeopatie.cz s tím, že potřebuje udělat redesign. Hned po novém roce jsme si na to zavolali. Vzhledem k tomu, že celý portál je obrovský, je tam spousta článků a obsahu, tak samotný redesign není úplně jednoduché udělat. Musí se na to jít systematicky a s rozmyslem. Gró samotného portálu se však skrývá v poradnách. Každý člověk, který se na webu zaregistruje dostane přístup do série poraden, kde na dotaz odpovídá kvalifikovaný lékař.

    Začali jsme úvodním workshopem. S Lídou jsme pro Lucii udělali vstupní analýzu a sestavili zadání. Ze vstupní analýzy nám vyšlo, že mezi hlavní cíle, které nové řešení muselo plnit bude například.:

    1. Přehledná navigaci a nová struktura celého řešení
    2. Zjednodušit pohyb v poradně
    3. Funkční vyhledávání a filtrace
    4. Zaměřit se na čitelnost a použitelnost platformy
    5. Sjednotit použití loga napříč celým ekosystémem
    6. Sjednocení komunikace
    7. Udělat responzivní verzi webu a ne čistě mobilní

    Nastavili jsme si akční kroky a pustili se do spolupráce.
    start
  • Nápad
    Z dat jsme věděli, na jaký typ obsahu lidé chodí nejčastěji a co je nejvíce zajímá. Podle toho jsme udělali revizi navigace. Vyškrtali duplicitní věci a věci, které jsou zbytečné a navíc.

    Celou navigaci jsme rozdělili na 2 části:
    1. Primární: Tady jsou jsou hlavní kategorie podle kterých se člověk může dozvědět radu při svých potížích.
    2. Sekundární: Tady lidé najdou informace vztahující se k portálu a jeho produktům a aktivitám.
    Prakticky hned po analýze jsme se shodli, že nový web bude takový „Google" v homeopatickém světě. Představa vyhledat odpověď na konkrétní dotaz nás lákalo a lidem by to usnadnilo život. Najednou totiž nehledáte na internetu v článcích odpověď na to, proč vás bolí hlava, když to zadáte rovnou do vyhledávače a portál vám nabídne jednoduchý rozcestník, který vám výsledky předfiltruje.

    To vše muselo být perfektní i na mobilu. A to je výzva i u takového obsáhlého informačního webu.
    idea
  • Realizace
    Koncept jsme měli v hlavě. Připravili jsme si mapu webu a stanovili pro každou stránku její cíl. Pak už to chtělo začít malovat wireframy. Desktop a mobil půjdou ruku v ruce. Protože jsem se do toho nechtěl zamotat, jeli jsme po menších částech.

    Udělali jsme prototypy šablon jak pro statické, tak dynamické stránky.

    Největší oříšek bylo vymyslet funkcionalitu vyhledávání a jak to udělat v ideální formě na mobilu. Celou dobu jsme byli v úzké komunikaci s programátorem. Muselo se vyspecifikovat chování vyhledávání a z jakých dat se budou filtrovat výsledky.

    Další složitější věc, která nás čekala byla část po přihlášení. Proces registrace do poradny, přidání dotazu a odpověď na něj. Zdá se to jako jednoduché zadání ale ten kdo udává chod poradny je lékař na druhé straně. Museli jsme tedy vymyslet systém notifikací, aby to člověk neměl šanci přehlédnout a celkově dát podobu poradně samotné. Aby bylo jasné, kolik zbývá ten den ještě položit dotazů(aby to lékaři stihli odbavit), jaké poradny už jsou obsazené apod.

    V průběhu jsme prototypy testovali přímo s cílovkou a sbírali feedback. Ten se vyhodnocoval a podle priorit se zapracovával.

    Začali jsme pracovat na designu. A museli jsme začít od základu. Logo a identita, která v sobě mixovala 2 různé styly potřebovala sjednotit, abychom na ní mohli postavit konzistentní design. Připravil jsem koncept loga a jeho komunikace. Vladimír nám pomohl s finalizací identity.

    Najít „klíč" k tomu, jak bude vypadat nová vizuální komunikace bylo prioritní. Hráli jsme si s barevností. Věděli jsme, co bude na webu za prvky a jaké bude jeho chování. Zároveň jsme to chtěli připravit tak, aby to bylo příjemné na pohled, nerušilo to a bylo to elegantní a čisté. I když připravíte na pohled příjemný design, musíte si na něm vyzkoušet, jestli funguje v kontextu fungování webu. Takže první co se zkusilo na novou identitu napasovat bylo vyhledávání. To primární z celého webu a zároveň složitější komponenta. A protože jsem vyzkoušel několik konceptů, prezentoval jsem Lucii nakonec jen jeden. Ten o kterém jsem byl přesvědčený, že je ten pravý. Lucie byla pro! A šli jsme do plné realizace.

    S dotaženou identitou, nastaveným designem skrze celý web jsme udělali představení práce pro tým. V průběhu se začalo programovat a implementovat požadované funkce.
    proces
  • Výsledek
    SvětHomeopatie.cz je konzistentní, přehledný a můžeme říct, že na globálním poli nemá konkurenci. Nikdo si v podobném tématu nedal tolik práce s tím aby lidem usnadnil cestu k nelezení řešení na jejich trable homeopatickou cestou podloženou zkušeností.

    A co na to klient?

    „Audit od KOLABO považuji v celém procesu redesignu webu za klíčový. Hned na začátku si člověk odpoví na řadu otázek – ano, i sám sobě. Ondřej tak mohl poznat projekt hlouběji a navrhl skvělé funkční řešení. Výsledek jsem mohla vzít a zadat zakázku jakémukoli subjektu. Vybrala jsem si Ondřeje, protože výsledek auditu ukázal, že ví, co dělá. Ondra je moje výhra! Tak systematického a pečlivého člověka jsem ve svém profesním životě asi ještě nepotkala. Přesně takového pro svůj projekt najít chcete. Já osobně jsem nadšená, změna je velká a i přesto, že lidé spíše změny nemusí, natož změny zcela zásadní, díky tomu, co jsme jim s Ondrou nabídli, nový web hned přijali a my jedeme s radostí dál. Ondra mi i nadále zůstává nablízku a já vím, že to není poslední projekt, který jsme spolu udělali."

    – Lucie Nestrašilová, šéfredaktorka SvětHomeopatie.cz
    voilà
Původní web vs. Nový web
Jak vypadá naše řešení?
Nová identita
Homepage
Aktivní navigace
Vyhledávání
Kategorie
Poradna
Mobilní verze
Realizováno v rámci kolabo.cz
K náhledu na SvětHomeopatie.cz
Pojďme se mrknout i na váš projekt...
Made on
Tilda