Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Kolabo MAG+ w/ Andrea Bubníková
1. 6. 2023 6:20
Andreu vnímám jako moc šikovného a příjemného experta na sítě a influencery. Poprvé jsme se potkali asi před 4 lety, když jsme měli v plánu pořádat workshopy pro studenty. Od té doby se toho dost změnilo a její podnikání vystřelilo do jiných rozměrů. Gró jejího byznysu zůstalo stejné. Celé to ale naškálovala na oboru, který je pro ni strašná srdcovka.

Andreu vnímám jako moc šikovného a příjemného experta na sítě a influencery. Poprvé jsme se potkali asi před 4 lety, když jsme měli v plánu pořádat workshopy pro studenty. Od té doby se toho dost změnilo a její podnikání vystřelilo do jiných rozměrů. Gró jejího byznysu zůstalo stejné. Celé to ale naškálovala na oboru, který je pro ni strašná srdcovka.

Andreo, je to tvoje. 😊
Ondra na Andreu: Andreo, čím se zabýváš a proč?
Andrea: Aktuálně se zabývám marketingem a reklamou v různých formách. Ale typicky a exkluzivně pro jezdecký svět. Ať už jde o jezdectví obecně nebo jezdecký sport. Všechno kolem koní. Důvod byl jednoduchej. Jsem v reklamě přes 10 let a myslím si, že mám velký zázemí ve svejch znalostech. Extrémně mě rozčilovalo, jak jezdecký svět na poli reklamy a digitálu funguje. Chtěla jsem s tím něco udělat a změnit ten pohled na to, že se to může dělat jinak, než před 15 až 20 lety a posunout to do 21. století.

Ondra na Andreu: Kolik hodin denně pracuješ a kdy?
Andrea: Spíš kolik dní v týdnu. :D Standardně, když je sezóna závodů, tak pracuju 6 dní v týdnu, jelikož se závody konají o víkendu. Je rozdíl, když je to běžný týden, kdy řeším administrativní věci, dojednávání věcí, smlouvy, účetnictví a spol., což dělám od úterý do pátku u sebe v kanceláři, kterej se jmenuje Sedlovna. :) Při adminu je to mezi 6 až 10 hodinama. Pokud se jedná o závodní víkend, tak tam začínáme před 8. hodinou a končíme po 20. hodině. Takže je z toho krásná dvanáctka + dojezd tam a zpátky.

Ondra na Andreu: Kde bereš inspiraci?
Andrea: Musím říct, že pro marketing, influencer marketing a ambasadorství beru ze svejch zkušeností a ze zkušeností mých kolegů z reklamního světa. Inspirací pro jezdecký svět je určitě Skandinávie a obecně evropský státy, který to dělaj fakt dobře. V Čechách se není kde inspirovat, takže proto v zahraničí.

Ondra na Andreu: Jaké musí mít social media manažerka a šéfka agentury znalosti? Čím se odlišuješ?
Andrea: V jezdeckým světě se odlišuju tím, že vím, co dělám. :) A mám v tom spoustu let zkušeností. Jako šéfka agentury musím umět fungovat jako holka pro všechno. Musím bejt schopná delegovat práci a zároveň jí exekutivně vyřešit. Musím bejt tolerantní a trpělivá ke klientům a spolupracovníkům. Jako social media manažer potřebuju mít zkušenosti hlavně z oboru. Jezdecký svět je hodně specifickej v tom, že to tady skoro nikdo nedělá. Já čerpám inspiraci z předchozích projektů a firem, kde jsem pracovala. Vedení firmy není žádná sranda. Jsem na lidi hodná a milá, nemožnosti na počkání. :) Fyzicky se odlišuju tím, že mám zářivě modrý vlasy, takže jsem rozpoznatelná na první dobrou. Jsem TA holka, co zařídí cokoli, je pořád na telefonu s modrejma vlasama! :)

Ondra na Andreu: PC, nebo Mac?
Andrea: Používám Mac, jsem jablíčkář. Už spoustu let. Ať už je to telefon, hodinky, nebo noťas. Kvůli propojení mezi přístrojema. Extrémně moc používám Poznámky. Takže když jsem někde na meetingu, abych si něco zapsala na mobilu, tak to není ani takový tlak na toho člověka, se kterým ten meeting mám, a není to tak “ofiko”, než abych si před nima otevřela počítač a zapisovala to tam. Počítač otevírám až doma nebo v Sedlovně. Dá se to suplovat Dokumenty od Googlu, ale ty používám na klasickou administrativu.

Ondra na Andreu: Kafe, nebo čaj?
Andrea: Kafe. Kafe. Kafe. Vypiju hodně moc kafe. Jsem ale typická holka, co pije mlíko s kafem. Piju hodně mlíka s hodně kafem. A proč? Protože to tak piju odjakživa. :)

Ondra na Andreu: Nejlepší rada, kterou jsi dostala?
Andrea: Netlač vodu, teče sama. To je něco, podle čeho bych se potřebovala dost držet. Jsem člověk, kterej věci dost pushuje. Někdy i přes míru toho, co je nutný. Někdy je dobrý věci popostrčit, ale zbytečně prostě netlačit vůbec a ono to přijde samo.

Ondra na Andreu: Nejlepší rada, kterou bys dala?
Andrea: Krom toho, že dělejte to, co vás baví, protože je to na tý práci vidět, tak starejte se víc o lidi kolem než sami o sebe. V tom smyslu, když budete pečovat o svoje pracovní okolí, tak se vám to vrátí. Klienti, zaměstnanci… jsem taková mamina, co se stará o všechny kolem sebe. Když je potřeba něco řešit, tak se postarám, vykomunikuju a vyřeším, protože patří do Barnu.
Ondra na Andreu: Jak těžký je podnikat v marketingu v takovým niche marketu jako jsou koně a jezdectví?
Andrea: Strašně těžký! :D Hlavně proto, že ten trh v rámci reklamy a marketingu je 10 až 15 let zpátky. Lidi, co na tom trhu jsou a jsou šikovný, ať jsou to kvalitní jezdci nebo areály, který prostě fungujou, jedou pořád na tý vlně, že fungujou. Že přeci, my jsme tady 20 let, Andrejko, my jsme to zvládli i bez vás. Argumentace toho, že trh se mění a je potřeba, aby fungovali v 21. století, je běh na strašně dlouhou trať. Je náročný je přemlouvat. Třeba webový stránky různých institucí. Je vidět, že byly dělaný třeba v roce “97 nebo 2000 a nikdo s nima nehnul od té doby. Oni pořád jedou na vlně úspěchu. Strašně špatně se s tím pracuje. A přitom si ti lidi zaslouží, aby to celý vypadalo líp. Druhá věc je, že 99 % lidí na tom trhu, tak jsou fakt kvalitní v rámci toho sportu a péče o koně nebo areály. Ale nemají žádnou znalost s marketingem nebo s právem v marketingu. Takže aktuálně je horký téma fotografie a videa, který se reálně zneužívá a porušuje, a ne proto, že by to ty lidi tak chtěli, ale proto, že to prostě neví. Jsem jediná v ČR, která tohle tlačí, snaží se je vzdělávat a pomáhat jim, aby to vypadalo líp a bylo podle českýho práva OK.

Ondra na Andreu: Co lidé v jezdectví nejčastěji řeší a jak jim pomáháte?
Andrea: Těch kategorií je víc i v rámci toho, co jako Barn Management řešíme. Aktuálně stavím 4 nové divize, který to přesně definuje, a všechny jsou úzce propojený a musí mezi sebou komunikovat a spolupracovat.
  • Barn Management, který zatím existuje jako jediný, bude fungovat jako umbrella pro všechny divize a dlouhodobější nebo obecnější marketing a management. Například i produkce na závodech - event management. Vědět, jaký fotografové dorazí, jestli mají akreditace, doprovodné programy a spol… Být k ruce pořadatelům závodů, vzdělávat majitele areálů a jezdce nebo firmy na trhu jezdectví. Zároveň sem spadá i marketing, kdy pomáháme nejen se strategií a exekuzí marketingu a suplujeme marketingový tým, ale řešíme obchod i marketing v trošku vyšším levelu, například i radíme co by se mělo objednávat na základě objednávek. Co funguje a co ne.
  • Barn Production. Jednou částí je výroba, kdy řešíme třeba trička s potisky pro oddíly a stáje, výšivky pro jezdce na plachty apod. Spadá sem i grafický support. Od návrhů, tiskových dat, log, bannerů a tak. A řadím například i weby. Dělali jsme webovky třeba pro fyzioterapeutku. Velké překvapení, existují i fyzioterapeuti pro koně. :) Prezentační weby nebo i eshopy. Je to taková malá reklamka.
  • Barn Creators bude divize pro ochranu a obchodní zastoupení tvůrců. Videomakeři a fotografové na závodech, ale taky podpora napříč trhem, kdy firmy potřebují kvalitní fotky. Příkladem nás osloví jezdecké potřeby, které potřebují content a my jsme tu od toho, abychom vybrali a zajistili ideálního fotografa pro jejich potřeby. Cenou i kvalitou a děláme i moodboardy, zajišťujeme modely, vizážistky apod.
  • Barn Social. Už z názvu je asi jasný, že se tu jedná o pomoc zaměřenou na social media marketing, což je moje domácí půda, a tahle divize se bude věnovat kompletní exekuční části a správě klientských účtů.
  • Barn Equestrians. Influenceři. Moje oblíbený téma, srdcová záležitost. Aktuálně zastupuju 10 jezdců exkluzivně a několik lidí jako osobní značky nabízející služby - fyzioterapeutka, certifikovaný přepravce koní aj. Mám tam pár lidí a značek, co jsou i externě. Mojí prací je se o ně starat, vzdělávat je a pomáhat jim v jejich PR a dojednávám partnerství na sezonu nebo na konkrétní kampaně. Jdeme a hledáme na trhu lidi, kteří by se mohli stát ambasadorem dané značky, aby si to hezky sedlo.

Ondra na Andreu: Jaké jsou nejúčinnější metody marketingu, které v rámci agentury děláte a využíváte je při podpoře jezdeckých značek? Co vám funguje?
Andrea: Naprostý základy. Tam je prostě 20 let rozdíl. Ať je to update webu, nasazení FB Pixelu, GA, nebo komunikace na sítích. Je spousta základních věcí, který jim jsou schopný otočit podnikání vzhůru nohama. Je to typicky v onlinu, v offlinu jsou celkem známí a funguje jim. Efekt na začátku je celkem rychlej. Navíc se v jezdecký komunitě všichni znají, nejsou tam miliony lidí.

Ondra na Andreu: Na čem se v jezdeckém marketingu nevyplatí šetřit?
Andrea: Můžu říct na mě? :D To je široký spektrum.
Starter pack, základní marketingová sada, web, sítě a podpora pomocí PPC apod. Tvorba PR je pro jezdecký svět dost osekaná, jelikož tu v ČR je jedno jediné pravidelně navštěvované a čtené médium, a to jsou jezdci.cz. Na tomhle starter packu bych nešetřila, ale jezdecký svět šetří. Obecně. Bavíme se o desetinových částkách oproti našemu klasickému reklamnímu světu. Za tu sadu se pohybujeme třeba v rovině 30 až 50K. U webu je dost těžký se dostat třeba na 30K, to už musí bejt hodně hogo fogo. U eshopu bychom se mohli dostat na hezčí čísla. Správa sociálních sítí eshopu je v normálním světě třeba nad 100K. Tady je těžký se dostat třeba na těch 30K měsíčně. Ony i ty ceny prostě u koní zůstali v 90”.

Ondra na Andreu: Jaké jsou tvoje největší agenturní výzvy? Co nejčastěji řešíš? Co faily?
Andrea: Personální růst. Na to jsem se už i spálila. Já věděla od začátku, že to nemůžu dělat jen já a že potřebuju tým lidí. Navíc nesnášim pocit nenahraditelnosti. Rozčiluje mě, že nemám kdo by mě zastoupil a nezvládnu víc zakázek. Nebo třeba jenom nezvládnu být taky víkend s rodinou. Mám i teď externí tým lidí na dílčí věci, ale teď je moje výzva se fakt rozrůst, abych mohla řešit jen tu umbrellu a řešit ty věci, který mi jdou a jsem v nich dobrá. A na zbytek najmout lidi, který jsou lepší než já. To je jediný způsob, jak se dá efektivně růst. Potřebuju teď pro ty 4 divize 4 schopný lidi, který ty divize budou řídit, a řídit to s mým mindset. Dělám proto všechno, co můžu. Komunikuju a pečuju. Dobrejch markeťáků je spousta, ale já navíc potřebuju, aby ty lidi měli znalost i toho oboru. Aby znali to prostředí a ten přístup. Aby věděli, chápali a respektovali, že nemůžou mít 1000 Kč na hodinu v tomhle světě. Toho se teď celkem bojím. Dávám u pracovních věcí důvěru dost komplikovaně. Jsem náročná na lidi, se kterými dělám, a Barn je moje dítě.

Ondra na Andreu: Jak ti při chodu agentury pomáhá vlastní podcast Sedlovna? Co ti vlastní tvorba dává a jaký je tvůj vysněný host?
Andrea: Pomáhá mi strašně moc. Můj partner tvrdí, že podcast Sedlovna je můj nejlepší obchodní trik. Potkávám díky němu skvělý lidi. A lidi víc znají mě a vědí, s kým pak mluví. Podařilo se i pár spoluprací s firmama pro moje svěřence. Je to moje srdcovka. Původně mi šlo ale jen o to mít platformu, díky které dám podle mě zajímavým lidem prostor být vyslyšeni.

Co mi dává vlastní tvorba? Využívám jinou část hlavy a zkušeností a otevírá mi to v hlavě další možnost nabírat informace. Není to asi forma odpočinku, ale možná i jo, vedle vedení firmy je Sedlovna fakt hobby. Mě to baví se s těma lidma bavit. Ráda se ptám a každý, kdo se mnou trávil víc jak 5 minut, se diví, na co všechno jsem schopná se zeptat, a to ve smyslu “To přece všichni vědí”, ale pak přijde Andrea a zeptá se.
Vysněný host je Cathrine Laudrup-Dufour, a to by byl pro mě TOP host. Nemyslím si ale, že jsem v pozici, že by se zrovna ona o mě zajímala. Možná bych se ptala na úplně jiný věci než jsou ty prvoplánový. :) Neumím si ale představit tu nervozitu z takovýho nahrávání, protože mám občas panický ataky před rozhovory už teď.
Ondra na Andreu: Jak podle tebe vypadá úspěšný post na sítích a co by měl splňovat?
Andrea: V jezdeckým světě je velký úspěch, když tam nějaký post je. :D Přála bych si, aby třeba lidi pochopili, že odkazy na web atd. nepatří do popisku postu. Bojuju s neoznačenýma spoluprácema. Vedení influencer marketingu v jezdectví byl pro mě velkej trigger, protože o tom nikdo neví ani tužku. :D To byl hlavní důvod, proč jsem založila Barn Management. Proto je to tak velká složka celé firmy. Viditelná spolupráce, odkazy na sítě tam, kde mají být, pravidelnost, story telling. Všechno to jde ruku v ruce.

Ondra na Andreu: Jakou sociální síť máš nejraději a proč?
Andrea: Asi Instagram. Trávím na něm tolik času, že to beru jako součást stereotypu. Je to nejsilnější sociální síť v jezdeckým světě. Miluju Twitter, ale jsem tam spíš pasivní uživatel. Pak je Facebook, BeReal je taky zajímavej, pak daleko je LinkedIn. TikTok je pro mě otravná věc, ale v tom jezdeckým světě do toho budu muset víc šlápnout. Tam frčí ještě Whatsapp, to je nejčastější síť. Když si chceš koupit koně, tak se posílají videa v pohybu, a ten Whatsapp ty videa zhoršuje úplně nejmíň. A prostě už v tom telefonu ta apka zůstane, a tak se používá na komunikaci dál, třeba na komunikaci majitelů koní a jezdců ve stájích, protože jí mají prostě všichni.

Ondra na Andreu: Jak si při práci na sítích udržuješ nadhled a vnitřní klid?
Andrea: Neudržuju. Jen se tak tvářím. :) S mým vnitřním klidem mi pomáhají dva aspekty. První je má terapeutka, kam chodím už několik let a Hanku(@psychokouc) miluju! :) Druhý aspekt je moje rodina. Tím myslím mého partnera Radka, který je tu extrémně pro mě, abych mohla fungovat. Drží mě při životě a při smyslech. S tím je spojený i můj syn Tonda, který je fantastickej, který mě nutí už jen svojí existencí být tady a teď. Je to ale velkej tlak, když tady a teď být jako máma a partnerka nemůžu. Často si to vyčítám a snažím se, co je v mých silách, s tím něco dělat. Někdy to jde líp, někdy hůř. Drží mě to ale obecně v balancu, ale taky zároveň ve výčitkovém módu. :)

Ondra na Andreu: Jak si organizuješ čas?
Andrea: Blbě. :D Já a time management vůbec nejsme kámoši, ale vůbec. Už jsem použila x různých nástrojů. Všechny firmy, ve kterých jsem byla, tak každá používá něco jiného. Vedle toho milion dalších aplikací. Pro mě je to demotivující. Vzhledem k tomu, že spoustu věcí dělám sama, tak můj největší organizátor času je kalendář mého kluka. Některé dny nemůžu pracovat tolik a některé zas ano. Některý dny musím pracovat já, a tak zase nemůže on. Neustále mi opakuje, že si mám dávat práci na max. 4 hodiny denně, protože to vždycky přepálim třeba na 12. Často a ráda používám Airtable. Na databáze a kampaně. Je to pro mě nepoužitelný pro nějakou automatizaci, ale pro vizualizaci a plánování, a ty databáze, je to super. Nedokážu v něm ale řidit firmu. Mám dobrý reference na Caflou i v rámci finančního řízení. Časem, a to snad brzy, už mi ale nebude stačit jenom moje hlava, Google Disk a Poznámky. :)

Ondra na Andreu: Projekt, na který jsi nejvíc hrdá?
Andrea: Barn Management. Agenturu už jsem jednou zakládala, ale tohle je něco jiného. Je to moje dítě, které si piplám sama a vkládám do toho obrovský kus sebe. Ale kdybych měla vybrat jeden projekt v Barnu, tak je to focení podzimní kolekce pro Vermont Czech. Kolekce byla v duchu Divoký západ. Celá kolekce byla jako launch spolupráce Wrangler x Gant. To bylo super. Výstupy byly fantastický. Točila nám to Věra Zikan (@werrems), což je jedna z nejtalentovanějších fotografek v Čechách v rámci jezdeckýho světa, který znám. Celá ta příprava byla i za nás dobře udělaná. Jednání byly v řádu týdnů až měsíců a řešili jsme fakt všechno od fittingu, výběru modelek, hledání lidí, moodboardů, stylistek. Super odřízený projekt. Zajímavostí bylo, že jsme tam hlavně chtěli dostat do módního odvětví opravdový jezdkyně a né jen modelky, co se hezky postaví u balíku slámy, ale budou se bát koně.

Ondra na Andreu: Máš nějaké denní rutiny?
Andrea: Mám každý den jinej. Mojí rutinou je chaos. :D Každý den vstávám v jiný čas, jdu třeba s malým do školky, jindy mám schůzky… S cvičením to bylo náročný. Do mojí rutiny ale patří každý týden fyzio, jinak bych se rozpadla. Při závodních víkendech se snažím ještě večer jít na chvíli běhat. I kdyby to bylo jen na 3 kiláky. Z toho se snažím udělat rutinu. Co je u mě denní rutina, je kafe a cígo, což je fuj. Odmítám ale třeba přejít na IQOS, protože odmítám kouřit propisku. :D Chci normální cígo a kafe. :D

Ondra na Andreu: Tvoje guilty pleasure?
Andrea: The Kardashians a sledování jezdeckejch influencerů, který nesnášim. :D Odůvodňuju si to tak, že musím vědět, co se na tom trhu děje. :D A pak bonbóny. Nejím čokoládu, ale Haribo bonbóny miluju. A na každý Vánoce mám adventní kalendář složený z Baileys. :)

Ondra na Andreu: Jak nejčastěji odpočíváš?
Andrea: U sledování nějakých úplně bezduchých reality shows. A nejvíc nápadů mě napadá ve sprše, tak asi i tam. :) Pak u toho mýho podcastu Sedlovna. Jinak teď nemám čas na odpočinek a budu to muset vymyslet. The Kardashians za chvíli dojdou, a co pak. :D Je to teď těžký si najít čas na odpočinek, když dělám 6 dní v tejdnu. Jinak je to samozřejmě rodina. Jdeme ven, jdeme na oběd, povídáme si… A tak. :)

Díky Andreo!
Made on
Tilda