Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Kolabo MAG+ w/ Michelle Losekoot
1. 12. 2022 8:32
Když jsem tvořil Poonbook – Sešit pro webdesignery, potřeboval jsem pochopit sociální sítě. A konzultace s Michelle se mi mnohonásobně vyplatila. Má neskutečný záběr znalostí. Mám rád její otevřenost a to, jak dokáže jít do hloubky a přijít věcem na kloub. Prakticky všechno, co udělá, má zásah.

Když jsem tvořil Poonbook – Sešit pro webdesignery, potřeboval jsem pochopit sociální sítě. Jaký obsah mám tvořit? Na co se zaměřit? Jak nad tím přemýšlet? Moje myšlenková mapa byla fakt velká. A když portál Na volné noze publikoval tenhle rozhovor s Michelle Losekoot, hned jsem věděl, že přesně od ní konzultaci potřebuju. A vyplatilo se. Michelle má neskutečný záběr znalostí. Prakticky všechno, co udělá, má zásah. Mám rád její otevřenost a to, jak dokáže jít do hloubky a přijít věcem na kloub.

Michelle, je to tvoje. 😊
Ondra na Michelle: Michelle, čím se zabýváš a proč?
Michelle: Jsem digitální vypravěčka, vymýšlím věci, který chci, aby existovaly, mluvím o tématech, o kterých chci, aby se mluvilo. A dělám to většinou online. Do toho píšu knihy, školím a konzultuju obsahový marketing.

Ondra na Michelle: Kolik hodin denně pracuješ a kdy?
Michelle: Nemám pevnou pracovní dobu, ani v rámci dne, ani v rámci týdne či měsíce. Někdy si udělám “neděli” ve středu a někdy v sobotu pracuju od rána do večera. Snažím se uzpůsobit svůj kalendář tak, abych mohla co nejvíc ignorovat chronos a víc žít kairos. A taky respektuju svůj cirkadiánní rytmus.

Ondra na Michelle: Kde bereš inspiraci?
Michelle: Hodně koukám do blba. V kavárně, ve vlaku, na procházkách. Mozek vymyslí úžasné věci, když mu dáte prostor a necháte ho budovat nová spojení a nasávat drobné impulsy z okolí.

Ondra na Michelle: Jaké musí mít digitální tvůrce znalosti? Čím se odlišuješ?
Michelle: Celý koncept creator economy je naprosto nový fenomén, který u nás stále ještě není na svém vrcholu. Digitální tvůrci se většinou od ostatních profesí odlišují třema výraznýma skillama – jsou kreativci, marketéři a audiovizuální profíci. Musíte vědět, co chcete předat (vymyslet to), vytvořit to (umět natáčet, fotit, psát atd.) a pak to musíte umět dostat k lidem (marketing).

Lidé sledují mé projekty z různých důvodů: buď se jich týká to téma, nebo se jim líbí způsob, kterým je zpracované. S většinou svých sledujících nás spojují stejné hodnoty, humor, trable, zkušenosti atd. O to lépe se pak v prostoru, který online vytvářím, cítí.

Ondra na Michelle: PC, nebo Mac?
Michelle: Mac.

Ondra na Michelle: Kafe, nebo čaj?
Michelle: Ráno čaj. Pak kafe.

Ondra na Michelle: Nejlepší rada, co jsi dostala?
Michelle: Vyhýbej se hodným lidem.

Ondra na Michelle: Nejlepší rada, co bys dala?
Michelle: Vyhýbej se hodným lidem.
Ondra na Michelle: Co nejraději píšeš?
Michelle: To se mění. Teď jsem rok vytvářela na Pickey.cz obsahový seriál #okreativite a #nacteno. Celý rok jsem na plný úvazek četla a psala. Bylo to skvělé, ale vlastně se teď ke konci roku dost těším, že to končí. Tenhle rok budu psát newsletter o komunikaci, na což se těším moc, nicméně nevím, jestli mě to za rok zase nepřejde. Uvidíme.

Ondra na Michelle: Na co sis v poslední době Posvítila? (v rámci Posvitsi.cz)
Michelle: Na další rok. Na konci každého roku bilancuju, analyzuju a plánuju. Koukám se na to, jaký byl předchozí rok, co přinesl a co vzal a co si chci odnést či nechat do roku příštího. Na Posviťsi na to máme pěkný mustr.

Ondra na Michelle: Co je nejtěžší před tím, než vypublikuješ článek, obsah pro klienta, nebo obsah na sítích sítí?
Michelle: To záleží na mnoha věcech. Někdy je nejtěžší vymyslet, o čem to bude, koncept, najít insight. Někdy je těžší k tomu tématu sehnat podklady. Někdy je těžké to učesat do určitého počtu znaků. Nicméně samotné psaní je těžké málokdy – na to si stačí jen sednout a psát. Ale vymyslet, o čem budete psát a následně první verzi upravit do podoby, aby to bylo dobré, to je ta bolavá část celého procesu.

Ondra na Michelle: Jak na sítě? Do čeho se pustit, když chci být úspěšný na sociálních sítích?
Michelle: Kdyby to bylo tak jednoduché, nenapsaly bychom o tom s Eliškou Vyhnánkovou celou knihu. :-)

Ondra na Michelle: S čím nejvíc bojuješ na volné noze?
Michelle: Jsem na volné noze 12 let, takže už se necítím, že s něčím bojuju. Už si svoje bitvy celkem pečlivě vybírám. Už vím, že nemusím dělat věci, který nechci, jen proto, že v mé branži jsou standardem. Být svůj sice něco stojí, ale mně ta cena přijde fér.

Ondra na Michelle: Největší AHA moment v rámci vlastních školení? Co tě na školeních baví? Co návštěvníky nejčastěji trápí?
Michelle: Mám na školeních nejradši ten moment, když člověk, který ráno zahlásí, že sítě nesnáší a že vůbec není kreativní, postupně během dne objevuje, že jsou ty sítě vlastně docela zábava a že kreativní vlastně je, jen nikdy nevěděl/a, jak na to.

Ondra na Michelle: Za co si nejlépe utratila peníze a výsledek tě hodně posunul v kariéře?
Michelle: Určitě businessové poradenství Roberta Vlacha. Drahé a vynikající. Díky Robertovým chytrým otázkám a doporučením jsem lépe pochopila svou přidanou hodnotu, uvědomila si benefity, které spolupráce se mnou přináší, zmapovala si, do čeho chci věnovat energii a jaké aktivity mi co přináší, dala jsem si do pořádku cenotvorbu, pochopila svou hodnotu na trhu a obecně udělala v mém podnikání pořádek.
Ondra na Michelle: Jak se připravuješ na tvorbu? Máš oblíbené místo, rituál nebo atmosféru?
Michelle: Chodím ráda pracovat do kaváren. Už celkem vím, kdy během dne a do jaké kavárny se vydat, aby to splnilo mé požadavky, a je to u každé práce jiné. Někam jinam chodím vymýšlet, někam chodím psát, někam chodím na pracovní schůzky.

Ondra na Michelle: Nejúčinnější kreativní cvičení, které mě každý den nakopne k lepším výsledkům a nedá kreativnímu bloku šanci?
Michelle: Můžeš si zkusit oprašovat své kreativní spoje pomocí nestereo.com. To je můj nejnovější projekt.

Ondra na Michelle: Co ty a flow? Jak se do flow dostaneš? Jak dlouho vydržíš focusovaně pracovat?
Michelle: Já potřebuju být hodně času v deep focusu, takže jsem ve flow celkem často. Potřebuju dlouhé bloky nerušené práce, takže tomu mám přizpůsobený kalendář. Většinu mám všechna dopoledne v pracovní dny vybookovaných na hlubokou práci.

Ondra na Michelle: Projekt, na který jsi nejvíc hrdá?
Michelle: Nemám jeden, jsem z různých důvodů hrdá na všechny svoje projekty. Ale asi nejvíc na tyhle tři: na digitalni.jaknasite.cz jsem třeba hrdá pro to množství věcí, které členům nabízíme (videolekce, webináře, newsletter, doprovodné materiály, konzultace atd.), na posvitsi.cz jsem pyšná proto, že jsme ho zvládli celé postavit zdarma, na plnykecky.cz jsem hrdá, protože pomáhá spoustě lidem, kterým není dobře.

Ondra na Michelle: Máš nějaké denní rutiny?
Michelle: Já jsem se před pár dny vrátila z tříměsíční cesty, kde všechny moje rutiny a zvyky dostaly dost nafrak, takže se ke svým “českým” zvykům a rutinám pomalu vracím.

Většina mých běžných dní má tyhle rutiny: vstávám v šest a udělám si litr černého čaje. Bez velkého hrnku černého čaje se mi po ránu funguje jen těžko. :-) Od šesti do devíti mám vyhrazený čas na věci, které potřebuju ten den odbavit, tzn. můj denní To-Do list. Kolem deváté se nasnídám (a většinou u toho navařím jídlo na celý den) a ponořím se na zbytek dopoledne do deep worku a mých dlouhodobých, většinou neziskových, projektů – vymýšlím, posouvám, stavím. Odpoledne dělám často klientskou práci, připravuju školení atd. A někdy během odpoledne si většinou zacvičím.

Ondra na Michelle: Tvoje guilty pleasure?
Michelle: Cpát se nezdravým jídlem u sledování fitness kanálů na YouTube.

Ondra na Michelle: Jak nejčastěji odpočíváš?
Michelle: Spím, vařím, cvičím, mazlim pokojovky, jsem s přáteli nebo koukám na filmy.

Díky Michelle!
Made on
Tilda