Ondra na Tonyho: Tony, čím se zabýváš a proč?
Tony: Zabejvám se fotografií, videem a designem. Poslední dobou i sociálníma sítěma a marketingem. Nemám to nijak vystudovaný, ale dělám to tak, jak to cejtim. A proč to dělám? Všechno to vzniklo nějak na základce. Rozhodoval jsem se, na jakou půjdu střední. Obcházel jsem gymply, obchodky a pak jsem přišel na průmyslovku, která byla jako televizní škola. Tak jsem tam šel na den otevřených dveří. Šli jsme do studia, byly tam ty všechny kamery, mixák, pulty a říkal jsem si, že bych to mohl dělat, že to bude dobrý. Takže v těch patnácti jsem se přihlásil tady tu školu. Myslím si, že nechat někoho, aby se v patnácti rozhodnul o svým životě, je dost brzo. Na škole jsem se začal všechno učit a spoustu věcí jsem pochytil i samostudiem a zamiloval jsem se do tý audiovizuální tvorby. Je to legrace a hlavně jde vidět výsledek. Když uděláš fotku, která je potom na obalu cédéčka nebo na billboardu, tak je to příjemný.
Ondra na Tonyho: Kolik hodin denně pracuješ a kdy?
Tony: Hah… no vzhledem k tomu, že jsem freelancer, tak dělám, kdy je potřeba dělat. Měl jsem stálou práci, pak jsem přešel na freelance a pak jsem odjel do Mexika na rok a čtvrt. Nedávno jsem se vrátil a od té doby pracuju tak nějak denně. Mám toho hrozně moc a neumím si moc dobře koordinovat čas. Můžu pracovat denně 10 hodin a tak nějak 6 dní v týdnu.
Ondra na Tonyho: Kde bereš inspiraci?
Tony: Já dělím fotografii na takový 2 kategorie. První jsou umělci a druhá jsou dělníci. Já jsem spíš v tý kategorii toho dělníka. Moc inspiraci nečerpám, spíš plním přání těch lidí, pro který pracuju. Když mám volnou ruku, tak čerpám třeba z kapel, a vezmu si z toho nějakou část a tu pak upravím podle sebe. Ale že bych hledal inspiraci cíleně, tak to nepotřebuju. Prostě jen vytvářím.
Ondra na Tonyho: Jaké musí mít fotograf, videomaker a kreativec znalosti? Čím se odlišuješ?
Tony: Když jsem říkal o té škole, tak moje sestřenka teď šla na fotografickou školu a já přemejšlel, jestli mi ta škola něco dala. Myslím, že asi ne. Myslím, že jediný, co člověk potřebuje, je to chtít dělat. Jakmile tě to nezajímá a je ti to jedno, tak se to v životě nenaučíš. Dneska se pomocí internetu naučíš cokoliv, co chceš. Teď si tady můžeš sednout a naučit se třeba španělsky, je to jedno. Nejdůležitější je mít chuť a vášeň. Musíš tím prostě žít. Třeba u tý sestřenky vím, že jí budou učit analogovou fotku. Je to hezký, to řemeslo umět, ale dneska tou analogovou fotkou nevyděláš peníze, pokud nejsi umělec a dáš to do galerie. Kdyby tě ve škole už učili třeba fotit svatby, tak si myslím, že by to byl dost dobrej předmět. Přišel by tam člověk, co už svatby fotí 10 let, řekne ti, co máš na tý svatbě vyfotit. Kdybych měl dítě a chtěl bych, aby dělalo to, co dělám já, tak bych ho dal na ekonomku, aby se naučilo pracovat s prachama, jak se zakládá firma a tyhle věci. Ty kreativní věci ho naučím já.
Ondra na Tonyho: PC, nebo Mac?
Tony: Mám macbook. Dělal jsem na windows, ale přestoupil jsem do jedný firmy, kde byl mac a zamiloval jsem si to. Teď, když už mám iphone, airpody, ipad… tak si to spolu hezky komunikuje a je to jednoduchý. Instalace věcí jsou easy, a když si vzpomenu, jak jsem stahoval nějaký programy, tak oproti windows je to fakt jednoduchý.
Ondra na Tonyho: Kafe, nebo čaj?
Tony: Spíš kafe. Naučil jsme se pít teďka populární kratom, kterej jedou snad všichni, mi přijde. Je to takovej stimulant. Takže kratom a kafe.
Ondra na Tonyho: Nejlepší rada, co jsi dostal?
Tony: Marpo mi kdysi řekl, že nemám na věci tlačit, ale bejt pořád kolem nich. A že přijdou. To mi řekl na práci ve firmě, kde jsem si přál dělat, a nakonec jsem tam fakt šel po nějaké době.
Ondra na Tonyho: Nejlepší rada, co bys dal?
Tony: Musíš to chtít dělat. Musíš se probudit a myslet na tu věc. Řešit foťáky, design a všechno kolem. Když to budeš brát nalehko, tak zapadneš do průměru. Musíš mít v tom tu vášeň. To je nejdůležitější.