Vypadá to jako clickbait? Není! 😀
Za posledních 5 měsíců jsem neudělal ani čárku na klientských projektech. Ještě v létě minulého roku jsem si nedokázal představit,
jaké „sucho“ se na mě řítí. Pokud jste během prvních vln covidu zažili výpadek práce, asi víte, o čem mluvím. Jenže covid byl oproti tomuhle procházka růžovým sadem. Od září, kdy jsem si zlomil pravou ruku a musel jsem celý byznys
zastavit, jsem pro klienty prakticky nic neudělal.
S čím jsem ale pohnul, byl můj vlastní brand. Práce, do které se většinou nikomu moc nechce, protože „počká“. Tentokrát ale čas byl.
Co se dá v rámci svého brandu dělat?- Brand manuál, který aktivně používám a neustále se k němu vracím. Pomáhá mi se směřováním, marketingem, komunikací, rozhodováním a tím, abych měl ve vlastní značce pořádek.
- Nadesignoval jsem si nové a přehlednější nabídky v Notionu. Přešel jsem z Google Dokumentů, kde jsem většinou projektové nabídky tvořil a vše si spojil ve svém CRM přímo v Notionu. Teď mám svůj freelance, firmu, obsah… na jednom místě.
- Udělal jsem si pořádek na svém webu poon.cz. Zaměřil se na konzistentnost a důvěryhodnost. Udělal pořádek ve službách a celé to zjednodušil. Přidal reference a upravil obsah.
- S Květou Vašířovou jsem připravil druhou verzi našeho firemního webu specifique.cz. Tady byl hlavní cíl specifikace jednotlivých služeb.
- Petr Rubáček mi pomohl definovat novou službu Progress Designer. Připravil jsem na ní novou landing page a začal jí aktivně zkoušet. Aktuálně mám 5 hotových konzultací a spoustu feedbacku. 🙏
- Udělal si marketingový plán, kde jsem si jasně definoval mojí cílovku, co jí zajímá, kde se nachází a co potřebuje slyšet. Na to jsem potom vypsal témata, na která chci tvořit více obsahu.
- Kompletně jsem překopal podmínky spolupráce.
- Martin Kavka mi pomohl rozseknout tento newsletter a dát té miliardě věcí, co dělám jasnější a udržitelnější směr. 🙏
- Podíval jsem se na konferenci The One Percent Experience od Vaška Tomance, v jehož skupině jsem a ta mi pomohla definovat si mnohem jasnější vizi na 2025.
- Z konference vyplynula i velká roční revize, kterou si dělám vždy mezi svátky a taky nová 90 denní výzva. V rámci které každý den dělám 3 věci. Medituju a vizualizuju si svůj cíl, hledám 5 ideálních klientů, 30 minut prodávám reálnou nabídku sám sobě na kameru.
- ... Určitě jsem na něco dalšího zapomněl, ale tohle bylo asi těch pár věcí s největším dopadem.
První výsledky jsou tedy tyto:- Sebevědomí v prodeji – tím, že to trénuju a snažím se být v té nejlepší možné energii, tak to jde pěkně od ruky a nejsem upnutý na výsledek.
- Poslal sem největší nabídku na svojí práci all time – tím, že vím co prodávám, jaké jsou podmínky a co je konkrétní výsledek, hned druhý týden v lednu mi (sama od sebe 😀) přistála poptávka, kterou jsem v klidu a s nejlepším svědomím nacenil v součtu za největší peníze za jednu jednorázovou službu. “Vesmír” si vás prostě vyzkouší, jestli to myslíte vážně. A věřte mi, že jsem hodně zvažoval, jestli ta cenovka je správná, jestli to skutečně odpovídá a jestli si na to troufnu. A vyšlo to. 😅
- Začal jsem být více aktivní na LinkedIn, potkal x fajn lidí a začal zase podnikání aktivně řešit a žít. Během dalšího týdne mi přišlo dalších pár poptávek. To už není náhoda. Nevěřím na náhody. Hlavně, když 5 měsíců je naprosté sucho. Nic. Poušť.
- Mám víc energie díky tomu, že se snažím být pořád v akci. Nebýt staticky celý den za počítačem. Střídat sezení/stání, cvičení, strečink, power nap… Rozbourat rutinu za každou cenu.
Jaké je z toho ponaučení?Udělat si práci i na vlastní straně – na svém podnikání, mindsetu a pořádně si to promyslet se vyplatí. Když na to nemáte čas, tak vás něco donutí si ten čas udělat. Pokud nemáte finanční polštář pro doby, kdy to bude úplně na pytel, tak na tom začněte fakt co nejrychleji pracovat, nebudete pak zbytečně ve stresu, že se nic nehýbe.
Občas se mě někdo zeptá: „Ty jo, děláš toho fakt strašně moc. Jak to děláš? Jak to stíháš? Celkem by mě zajímal tvůj názor na XY…“ Ani nevím.
Prostě ty věci dělám. Zkouším. Nejdřív na sobě a pak se to snažím přetavit v pomoc u někoho dalšího, kde to dává smysl.
Teď už věřím, že to kolečko zase nějakou dobu poběží. A budu na něm aktivně makat.
Máte podobnou zkušenost? Na čem děláte v poslední době vy? Z čeho jste se poučili? Budu rád za vaše reakce.
Jestli řešíte podobný shit, zakázky nejsou a máte chuť jít pracovat do místního květinářství, tak hlavně v klidu, s nadhledem a úsměvem. I když se vám zdá, že je to totálně na prd. Zase bude dobře. 🙂 Změny se dějí, pomalu a jistě.
Podnikejte ve svém tempu.Držím vám palce.