Nedávno jsme startovali novou spolupráci. Po několika hovorech se nás klient, zeptal jestli opravdu potřebujeme nějaké grafické podklady a k čemu nám vlastně budou. My v podstatě pokaždé chceme nějaký grafický výstup. Proč? Chceme znát kontext. Nepředěláváme design, když to není nutné. I ze špatného designu se dá vzít to dobré. Jen to stačí použít v jiném úhlu pohledu. Klient má například nějaký znak v logu.
Tak proč vymýšlet konzistentní prvek, když z něj můžeme nějakou část použít. :) Třeba jako vodoznak, úhel elementu v grafickém prvku, oddělovač podnadpisu, masku u fotek a tak dále. Někdy mají designéři přehnanou představu vše hned překopat. Musíme si ale nejdříve uvědomit, že klient má určitý budget do kterého se chce vejít a pak hlavně svojí identitu na spoustě různých použití. Nemusíme měnit hned vše, můžeme jít po částech. Pomalu vizuál přepínat. Nebude to pak takový šok i pro stále zákazníky, kteří u klienta nakupují.
Jak nabrat první webdesign skills? Pro všechny, kteří přichází do oboru,
jsem sepsal krátký, “rychlý” návod, jak na design. Nelekněte se. Možná to bude trošku tvrdé a nekompromisní. Ale to je život. Be happy and stay positive.
Čím se odlišíš? Co dělá jinak? Co je tvoje podnikatelská nika? Je rozdíl, když děláš design webu nebo design webu pro technologicky a průmyslově zaměřené firmy. V čem je ten rozdíl? Třeba v tom, že věci odmítáš. Děláš rozhodnutí o tom, jakou práci chceš dělat. Nemůžeš umět všechno a nemůže tě bavit všechno. Času je sakra málo na to, abys dělal další průměrný web. Když budeš brát všechno, bude za tebou chodit celá paleta zákazníků. Budeš naštvaný a nebude tě to bavit.
Chceš dělat weby pro restaurace? Dělej je. Ale dělat web pro restauraci a pak si střihnout návrh designu pro interní zaměstnanecký portál je něco jiného. Najdi v tom, co děláš unikátnost. Něco, co nebude dělat každý další designér v tvém okolí nebo na facebooku. U mě to znáš. Dělám to, do čeho se designérům většinou moc nechce… Řeším technické projekty. Věci, kde se hodně programuje, dělá se spoustu úprav na míru. Díky technickému přesahu většinou přímo komunikuji s programátory, front-end developery a vím, co a jak jim připravit, aby se jim dobře pracovalo. Najdi unikátnost. Teď.
Vypustili jsme Kolabo MAG — newsletter, který si chceš přečíst! Žádný informační balast, jen to nejlepší, co nám za poslední měsíc na netu přišlo zajímavé + nějaký vlastní obsah. Naším cílem je být struční, výstižní a inspirativní. Chcete ho taky jednou měsíčně do schránky? Pokud jo, napište mi váš e-mail do komentářů nebo se přihlašte rovnou na
kolabo.cz/kolabo-mag.