Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli co nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na tlačítko "Přijmout vše" souhlasíte s používáním VŠECH souborů cookie. Můžete však navštívit "Nastavení souborů cookie" a poskytnout kontrolovaný souhlas.
Přehled o ochraně soukromí
Tyto webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení vašich zkušeností při procházení webových stránek. Z nich jsou ve vašem prohlížeči uloženy soubory cookie, které jsou klasifikovány jako nezbytné, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webových stránek. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak tyto webové stránky používáte. Tyto soubory cookie se do vašeho prohlížeče ukládají pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení od některých z těchto souborů cookie však může ovlivnit vaše prohlížení.
Nezbytné
Nezbytné soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webových stránek. Tyto soubory cookie zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webových stránek, a to anonymně.
Funkční
Disabled
Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní a analytické
Disabled
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře odskočení, zdroji návštěvnosti atd.
Reklama a ostatní
Disabled
Reklamní soubory cookie se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace pro poskytování reklam na míru.

Ostatní nekategorizované soubory cookie jsou ty, které se analyzují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.
Po práci legraci 35
2021-09-07 11:33
Díl 35. To by mě fakt nenapadlo, že to vydržím tak dlouho. Zas tu pro vás mám shrnutí, co se stalo za posledních pár měsíců a co jsem řešil.
Když budete sdílet vaše zkušenosti s ostatními, porostete. To je stará pravda a věřím, že společnými silami a tvrdou prací se toho dá hodně dokázat. Někdy je ale obtížné přejít přes hory bez pomoci. Na svým webu jsem poladil informace o konzultacích.

Jestli jste firma, profík, začátečník nebo tvůrce, dejte vědět a třeba rozlouskneme i ten váš trabl. Protože učení se z vlastních chyb bývá často drahé a na dlouho. https://poon.cz/konzultace

Chcete znát kouzelnický trik, díky kterému budete rychleji kariérně růst, ostatní si vás budou vážit a budou s vámi chtít spolupracovat? Je to jednoduché, udržujte svůj design čistý. Když říkám čistý, myslím tím strukturu vašich souborů s designem a design samotný. Je fajn, že výsledná grafika vypadá cool. Když v ním ovšem časem potřebujete něco upravit nebo jí předat dál, je důležité aby byla pro všechny čitelná. Víc v postu.

Už je to přes rok, co jsme s @janatikalova začali dělat na #diversitytalentpool. Z pár myšlenek na papíře, jsme spustili aplikaci, která je v podstatě takový Tinder na hledaní práce bez předsudků.
Tady jsme byli na titulce @czechcrunch.
A co že to je za aplikaci? Diversity Talent Pool nabízí prostor pro hledání práce bez předsudků. Je jedno, jestli potřebujete zkrácenou pracovní dobu, jestli vám je více jak 50 let anebo potřebujete v práci zdravotní asistenci. Tady se posuzuje pouze vaše odbornost a kvalifikace.⁠
Někdo je nemusí, někdo si je jede pořád. Podcasty nám pomáhají ve vzdělávání, zkracují cestu vlakem nebo nám dávají informace ze světa byznysu. V rámci #kolabocrew jsme sepsali seznam toho nej, co posloucháme. Inspirujte se.

Na doporučení jsme se dostali ke klientovi, který prodává prémiové podlahy. Nasazený web, který běžel na redakčním systému Joomla měl spousty duplicitních stránek, nefunkčních odkazů, nevyřešené SEO, responzivitu na mobilu, nekonzistentní vizuální styl a obsah, který nebyl moc dobře zformátovaný. Redesign webu a zjednodušení prezentace.
Tak znělo zadání. Čím se odlišit. K dispozici máme pěkný showroom, spoustu vizualizací a fotek „z terénu”. Postavit web na autentické komunikaci byl rozhodující faktor. Mrkněte na case study z tohoto projektu. Byla to zajímavá výzva.

Sepsat feedback. Sám sobě. To je celkem prekérka. Projít design. Kriticky. Překontrolovat vše, co se dá. Nikdy se člověk netrefí na 100%. Nějaká ikonka nebo specifikace “něčeho” uteče a časem se něco vrátí zpět z vývoje k vám na stůl. Ale udělat maximum aby se toho vrátilo co nejmíň. Komunikace s developery je něco, čeho se designer(hlavně ten webový) nesmí bát. Tak vzhůru do toho. Napište feedback sami sobě a dejte vědět, jestli vám to pomohlo.

Už rok společně s @michelle_lskt a @petrapapezova_design pracujeme na projektu — Posviť si. Všechny odpovědi totiž máme v sobě. A když si na ně posvítíme, tak je možná najdeme. Web se už chystá a bude to super. O boží fotky se nám postaral @danprazaku. Díky @michelle_lsktza super projekt, který dává smysl.
Jedeme na to!
V #kolabocrew máme Lídu. Je obsahový marketér a copywriter. Má super specializaci. Dělá hodně IT a technické texty. A to se hodí! Mrkněte na její profil přímo u nás na webu.

Pro Badger, který prodává a zajišťuje servis a stavební úpravy pro prémiové klimatizační jednotky a tepelná čerpadla japonského výrobce Daikin, jsme vytvořili nový web. Rozpoznatelný a prémiový vzhled z něj přímo dýchá.

Jak na zapisování věcí na meetingu? Myšlenková mapa nebo obyčejné poznámky. Na meetingu si vystačím právě s tímto duem. Když si potřebuju udělat rešerši, rychle na schůzce navazovat na témata, udělám si myšlenkovou mapu. Na vše další mi stačí klasické Apple Notes nebo Moleskine, kam si zapisuju, co mě napadne. Když mám online call, většinou mám Google Dokumenty, kde mám zároveň i projektovou agendu. To se ale spíš hodí na větší projekty. Jak to máte s přípravou na meeting vy?

Jak probíhá příprava na konzultaci? Většinou vše v papírové podobě. Digitál je fajn ale klient nevidí nic fyzického. Na papíru můžete rychle čmárat, skicovat a navrhovat rychlá řešení. Jasně, šlo by to vyřešit třeba na iPadu ale papír je prostě ta nejjednodušší varianta. Post-ity, lepíky, zvýrazňovače… vše, co může zjednodušit práci. Tisknu si vlastní „problem solver framework“ 👉 šablonu, pomocí které píšete rovnou do kontextu dané věci. Takové offline Trello. Pokud chce šablonu Problem Solver Framework, dejte mi vědět a pošlu.

Konzultace pro Českou společnost AIDS pomoc byla skvělá výzva. Společnost, která od roku 1999 provozuje na Karlíně Dům světla. Pomáhají HIV pozitivním lidem a jejich rodinám. V zásadě jsme řešili dost nepřehledný web. Strukturu informací. Co chtějí jako značka říkat. Jak to konzistentně a vizuálně sjednotit. Spousta textového obsahu. Málo vizuálních priorit a málo volného prostoru na prioritizaci obsahu.
Práce
Nedávno jsme startovali novou spolupráci. Po několika hovorech se nás klient, zeptal jestli opravdu potřebujeme nějaké grafické podklady a k čemu nám vlastně budou. My v podstatě pokaždé chceme nějaký grafický výstup. Proč? Chceme znát kontext. Nepředěláváme design, když to není nutné. I ze špatného designu se dá vzít to dobré. Jen to stačí použít v jiném úhlu pohledu. Klient má například nějaký znak v logu.
Tak proč vymýšlet konzistentní prvek, když z něj můžeme nějakou část použít. :) Třeba jako vodoznak, úhel elementu v grafickém prvku, oddělovač podnadpisu, masku u fotek a tak dále. Někdy mají designéři přehnanou představu vše hned překopat. Musíme si ale nejdříve uvědomit, že klient má určitý budget do kterého se chce vejít a pak hlavně svojí identitu na spoustě různých použití. Nemusíme měnit hned vše, můžeme jít po částech. Pomalu vizuál přepínat. Nebude to pak takový šok i pro stále zákazníky, kteří u klienta nakupují.

Jak nabrat první webdesign skills? Pro všechny, kteří přichází do oboru, jsem sepsal krátký, “rychlý” návod, jak na design. Nelekněte se. Možná to bude trošku tvrdé a nekompromisní. Ale to je život. Be happy and stay positive.

Čím se odlišíš? Co dělá jinak? Co je tvoje podnikatelská nika? Je rozdíl, když děláš design webu nebo design webu pro technologicky a průmyslově zaměřené firmy. V čem je ten rozdíl? Třeba v tom, že věci odmítáš. Děláš rozhodnutí o tom, jakou práci chceš dělat. Nemůžeš umět všechno a nemůže tě bavit všechno. Času je sakra málo na to, abys dělal další průměrný web. Když budeš brát všechno, bude za tebou chodit celá paleta zákazníků. Budeš naštvaný a nebude tě to bavit.

Chceš dělat weby pro restaurace? Dělej je. Ale dělat web pro restauraci a pak si střihnout návrh designu pro interní zaměstnanecký portál je něco jiného. Najdi v tom, co děláš unikátnost. Něco, co nebude dělat každý další designér v tvém okolí nebo na facebooku. U mě to znáš. Dělám to, do čeho se designérům většinou moc nechce… Řeším technické projekty. Věci, kde se hodně programuje, dělá se spoustu úprav na míru. Díky technickému přesahu většinou přímo komunikuji s programátory, front-end developery a vím, co a jak jim připravit, aby se jim dobře pracovalo. Najdi unikátnost. Teď.

Vypustili jsme Kolabo MAG — newsletter, který si chceš přečíst! Žádný informační balast, jen to nejlepší, co nám za poslední měsíc na netu přišlo zajímavé + nějaký vlastní obsah. Naším cílem je být struční, výstižní a inspirativní. Chcete ho taky jednou měsíčně do schránky? Pokud jo, napište mi váš e-mail do komentářů nebo se přihlašte rovnou na kolabo.cz/kolabo-mag.
Made on
Tilda